Gamla minnen

En tanke utan en egentlig mening väcker gamla känslor.

Jag ville aldrig bli en av alla klyschor.

Jag gjorde fel, jag vet.

Det har förföljt mig och präglat mig, som ett skavsår som aldrig läker helt.

Osäkerheten var min enda vän och jag lyssnade på den.

Jag trodde aldrig att jag betydde något för dig och känslorna blev på tok för starka för mig.

Jag ville aldrig skada dig, jag ville bara inte heller skada mig.

Jag fick nyss förklara, du lyssnade och tog in. Jag önskade att du skulle säga att jag faktiskt visst betydde något för dig - du sa ingenting.

Jag förtjänar det, jag vet.

Osäkerheten, min gamla vän hörs tydligt igen.

Jag fiskar efter ord du aldrig kommer ge till mig för när allt kommer omkring betydde jag inte detsamma för dig.

Jag antar att hon hade rätt ändå, osäkerheten. Jag gjorde fel jag vet, men även om medlet va fel så hade jag nog rätt om målet ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0