Utkast till ett brev

Jag hemsöks av de där raderna du sa i telefon,
att du skulle släppa taget utan att tveka om hon sa att du skulle,
att blod inte är tjockare än vatten.
Du slirade in på en annan väg i livet, en väg som är så långt bort från min att jag inte längre vet vem du är.
Du sa att felet va mitt.
Vad skulle jag göra? Rulla runt och spela död precis som du?
Nej, inte ens du får lov att trampa på mig, jag är så mycket mer än så.
Minns du inte längre de där dagarna vi kunde sitta i timmar och tala om livet och hur vi ville att det skulle bli sen?
Att vi lovade att vi aldrig skulle bli som dem?
Vi skulle stå stadigt och alltid ha varandra att luta oss mot när vinden blåste för hårt.
Du gick vilse i stormen, du trampade fel och nu sitter du fast.
Jag antar att jag är bitter, bitter att jag behöver dig mer än du behöver mig.
Nu sitter vi här och precis som dem vi inte skulle bli.
Är du lycklig nu?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0